• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
שבוע המודעות לפגים

המרכז הרפואי "סורוקה": תו תקן לניהול ליחידה לטיפול נמרץ פגים

בית החולים הודיע, כי שב וקיבל את תו התקן ISO9000 שמעניק מכון התקנים לאחר בקרה; לדברי בית החולים, זוהי מחלקת האשפוז והפגייה הראשונה בישראל שקיבלה, כגוף עצמאי, את תו התקן

משמאל: ד"ר אגי גולן, מנהלת המחלקה ליילודים ופגים ב"סורוקה", ויותם וייס, סטודנט לרפואה (צילום: "סורוקה")

היחידה לטיפול נמרץ פגים במרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע עברה בהצלחה מבדקים של מכון התקנים, ושבה וקיבלה את תו תקן ניהול האיכות ISO9000; כך הודיע אתמול (יום ג') בית החולים. היחידה קיבלה לראשונה את התו ב-2008. לדברי בית החולים, זוהי מחלקת האשפוז והפגייה הראשונה בישראל שקיבלה, כגוף עצמאי, את תו התקן.

רבקה טפר, אחות במחלקה, בעלת תואר שני בניהול מערכות בריאות, שהובילה את התהליך, ציינה כי עמידה בסטנדרטים של ניהול איכות על פי תקני ISO מחייבת הקפדה על נהלים מחמירים של שירות, פעילות תקינה ומבוקרת של הציוד הרב, הכנה ומתן תרופות, מניעת זיהומים וכללי מנהל תקינים. עמידה בתנאי התקן מצריכה שיפור מתמיד באיכות והוכחת השיפור באמצעות מדדי איכות, אמרה.

מדי שנה נולדים ב-"סורוקה" כ-16,000 תינוקות. לא מעט מהיילודים זקוקים לטיפול מיוחד לאחר הלידה באחת מיחידות מחלקת יילודים ופגים.
1.1% מהתינוקות הם פגים שמשקלם בלידה קטן מ־1,500 גרם, וכ-15% מהתינוקות סובלים מבעיות רפואיות הדורשות טיפול נמרץ או טיפול מיוחד. מדי שנה מטפלת המחלקה ביותר מ-2,300 יילודים מאושפזים. מתוכם, יותר מ-200 נולדו במשקל לידה נמוך מאד ומטופלים בפגייה.

ד"ר אגי גולן, מנהלת המחלקה ליילודים ופגים ב"סורוקה", ציינה: "הטיפול הנמרץ בילוד ובייחוד בילוד הפג מורכב ביותר ודורש כוח אדם מיומן ואמצעים טכנולוגים מתקדמים. שמירה על איכות הטיפול והקפדה על מניעת טעויות, דורשים מהצוות המטפל עמידה בנהלים קפדניים ובדיקה מתמדת של איכות הטיפול ואיכות המכשור והכנת התרופות. שמירה על רמה גבוהה של כל אלה אפשרית רק אם הצוות דבק בנוהלי עבודה מתוקנים".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "סורוקה",  טיפול נמרץ פגים,  תקן ISO9000,  מכון התקנים,  פגים
תגובות
25.07.2015, 18:50

רק להזכיר למען ההגינות: בה"ח בנהרייה היה הראשון בארץ שהוסמך לפי תקני 9000 ISO (על כל הורסיות המתקדמות שלה), כבר ב1992.
ישר כוח לסורוקה.
פרופ' שאול שאשא

28.07.2015, 12:26

כל הכבוד.
ומתי NIDCAP ?