• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

נשיא חדש להתאחדות הרופאים בארה"ב: "להחזיר את החדווה לרפואה"

מינויו של ד"ר סטיבן סטאק לנשיא ה-AMA עורר תשומת לב בגלל גילו הצעיר יחסית של הרופא - 43; הצהיר כי בכוונתו לעדכן תוכניות לימוד, להילחם בסוכרת ויתר לחץ דם ולייעל את עבודת הרופאים

ד"ר סטיבן סטאק, נשיא ה-AMA (צילום מסך: יוטיוב)

ד"ר סטיבן סטאק (Steven Stack), מומחה ברפואה דחופה מהעיר לקסינגטון שבקנטאקי, נכנס בסוף השבוע שעבר לתפקידו החדש כנשיא ההתאחדות הרפואית האמריקנית (AMA). מינויו עורר תשומת לב בקהילה הרפואית בארה"ב, מכיוון שהוא יהיה הרופא הצעיר ביותר שיעמוד בראש ההתאחדות מאז 1857 - ד"ר סטאק הוא בן 43.

ד"ר סטאק רכש את ניסיונו ברפואה דחופה בבתי חולים בקנטאקי, באוהיו ובממפיס. הוא החל להיות פעיל ב-AMA מ-1995, עוד בשנה השנייה שלו כסטודנט לרפואה, ולפני תשע שנים הפך לחבר במועצת המנהלים של הארגון. הוא שימש כיו"ר ה-AMA בשנים 2013-2012, ועתה החל בתפקיד הנשיא, שאותו הוא צפוי למלא כשנה. הוא יהיה הנשיא ה-170 של ההתאחדות, שנוסדה ב-1847.

ד"ר סטיבן סטאק: "אנחנו זקוקים לרופאים שנהנים מהעבודה הרפואית שלהם, כדי שנהיה אומה יותר בריאה"

בשנים האחרונות מילא ד"ר סטאק תפקידים ציבוריים שונים, גם ברמה הפדרלית, ושימש כיועץ לממשל ארה"ב בנושאי טכנולוגיות רפואיות ומידע רפואי. הוא גם כיהן בגופי רגולציה הנוגעים לקבלת רישיון עיסוק כרופא, ולהערכת יכולת וכשירות בתחום המקצועי.

ד"ר סטאק הודיע בראיון לאתר MedPage, כי בשנה הקרובה יתמקד בשלושה נושאים עיקריים: חינוך רפואי, סוכרת ויתר לחץ דם ו"החזרת החדווה לעיסוק הרפואי".

"בכוונתי לטלטל את מערכת החינוך הרפואי ולהעביר את תוכניות הלימוד בבתי הספר לרפואה לעידן חדש", אמר ד"ר סטאק לאתר, "מאחר שהתוכניות כיום לא השתנו מעשית כבר 100 שנה, ויש צורך במודל הכשרה ותכנים חדשים".

בנוגע לסוכרת וליתר לחץ דם, אמר ד"ר סטאק: "מדובר בשתי מחלות שאחראיות ליותר מחצי טריליון דולר בשנה בהוצאות מערכת הבריאות האמריקאית". הוא הצהיר כי ה-AMA, במשותף עם ה-CDC ועם בית הספר לרפואה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, תפעל כדי "לשדרג את הפעילות ההתערבותית הרפואית בקנה מידה ארצי".

הנושא השלישי שאותו הגדיר לעצמו ד"ר סטאק כיעד פעולה הוא "להחזיר לרופאים את חדוות העיסוק ברפואה". "כיום מוטלים על הרופאים עומסי רגולציה כבדים מדי", אמר, "עד שיש לא מעט רופאים שכבר אינם מתמצאים במבוך הזה, ולא נשאר להם כמעט זמן לעבודה רפואית טובה".

בין השאר, ציין ד"ר סטאק את התסכול הגדול של רופאים כאשר הם נדרשים להתמצא בדרישות ההולכות וגדלות של התיעוד הרפואי האלקטרוני. "יש בו בלי ספק הבטחה גדולה", אמר ד"ר סטאק, "אבל הוא גורם לרבים מהרופאים לירידה ביעילות העבודה הרפואית".

"אנחנו זקוקים לרופאים שנהנים מהעבודה הרפואית שלהם, כדי שנהיה אומה יותר בריאה", אמר. הוא הודיע כי יזם פניה לרופאים ולמנהלי מרפאות בבקשה לרעיונות לגבי ייעול עבודת הרופאים ולהגברת תחושת הסיפוק שלהם, והבטיח פרס כספי של 10,000 דולר לבעלי הרעיונות הטובים ביותר.

מיד עם כניסת ד"ר סטאק לתפקידו כנשיא, בחרה ה-AMA את הנשיא הבא של הארגון, ד"ר אנדריו גורמן. ד"ר גורמן הוא אורתופד ומנתח, שיהיה הראשון מבין הרופאים בתחום התמחות זה שיעמוד בראש הארגון. הוא יתחיל את תפקידו ביוני 2016.

נושאים קשורים:  חדשות,  AMA,  שחיקה,  יתר לחץ דם,  סוכרת,  לימודי רפואה,  ההתאחדות הרפואית האמריקנית
תגובות