• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

מחקר באפליקציה: חוקרים יגייסו מיליון נבדקים לטובת "עולם ללא התקפי לב"

חוקרים אמריקאים הודיעו על גיוס המוני של נבדקים במחקר שנועד לאתר סימנים מקדימים להתקפי לב ולדום לב; ההשתתפות באמצעות הורדת אפליקציה לטלפון החכם

על פי התביעה, מידע רפואי יכול להיחשף בקלות בפני כל מי שמתקשר למוקד קביעת תורים בקופה

בכנס המתקיים היום ומחר בלונדון (ד' ו-ה') תוצג תוכנית שאפתנית של המחלקה הקרדיולוגית במכון המחקר הקליני של אוניברסיטת סן פרנסיסקו בארה"ב, שמטרתה להביא לכך שהעולם יהיה בעתיד "נקי מהתקפי לב". התוכנית תוצג בכנס DPharm, המיועד לקידום ולשיפור דרכי טיפול מתקדמות בניסויים קליניים.

יוזמי הפרויקט ימסרו היום בכנס בלונדון כי הם מעוניינים בסך הכל לגייס עשרה מיליון משתתפים לניסוי

מאחורי הפרויקט עומדת מנהלת המכון האמריקאי, קרול מגווייר (Carol Maguire), שהודיעה כי מדובר במחקר הרפואי הגדול ביותר שנעשה אי פעם. שם הפרויקט הוא The Health eHeart Study, ובשלב ראשון מבקשים יוזמיו לגייס לפחות מיליון בני אדם בעולם שיסכימו ליטול בו חלק, על ידי כך שיורידו אפליקציה לטלפונים החכמים שלהם ולטבלטים. על המשתתפים גם להשיב על סדרה של שאלות שיופיעו בשאלון מיוחד. השאלות נוגעות למידע בסיסי כמו גיל, משקל גוף ומצב בריאותי עכשווי.

האפליקציה, בשם FitBit, היא בעצם מד מאוץ (accelerometer) שעוקב ומתעד כל תנועה וכל צעד בפעילות גופנית וגם מסוגל לבצע ניטור בעת השינה. יוזמי הפרויקט ימסרו היום בכנס בלונדון כי הם מעוניינים בסך הכל לגייס עשרה מיליון משתתפים לניסוי.

הרעיון בבסיס המחקר הוא לאסוף כמות נתונים ענקית, שתאפשר לרופאים לחזות באופן ברור וחד כל סימן מוקדם לקראת התקף לב או דום לב פתאומי, שסופו לעתים קרובות מוות. הכוונה היא לבנות באמצעות מסד הנתונים הענק אלגוריתם ניבוי – שגם יאפשר להתריע זמן מה מראש כל סיכון להתקף לב מתפתח.

יוזמי הפרויקט הרפואי מסרו, כי תוצאת הפרויקט היא שלכל רופא משפחה וקרדיולוג תהיה בעתיד גישה לנתוני החולה, המתעדכנים ברצף ובאופן שוטף – ואז יהיה ביכולתו להודיע למטופל במהירות שעליו להגיע במהירות לטיפול שיאפשר הצלת חיים או ימנע התקף לב. החוקרים מסרו כי אפשרות נוספת היא שהמערכת תתריע באופן אוטומטי על אירוע מתקרב.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  התקף לב,  דום לב,  חדשנות,  אפליקציה,  אוניברסיטת סן פרנסיסקו,  The Health eHeart Study,  FitBit
תגובות